Kesän 2024 matkustajamääräennätys
OnniBus teki kesä-elokuussa 2024 uuden matkustajaennätyksen: matkustajamäärä kasvoi kesästä 2023 lähes 6 prosentilla. Kun tarjonta (tarjotut paikkakilometrit) pysyi samaan aikaan viime kesän tasolla, tarkoittaa tämä sitä, että täyttöaste nousi merkittävästi. ”Olemme hyvin iloisia ja kiitollisia siitä, että matkustajat löysivät OnniBusin kyytiin kesällä 2024 ennätyksellisissä määrin. Täyttöasteen paraneminen on tärkeää, sillä se on meidän alalla yksi tärkeimpiä mittareita”, OnniBusin toimitusjohtaja Joona Hurmerinta iloitsee.
Kehitysohjelman toteuttaminen jatkuu
OnniBus on kehittänyt kaupallista toimintaansa laaja-alaisesti vuoden 2024 aikana. Liikenneverkostoa ja -tarjontaa on optimoitu sekä kannattamatonta liikennettä karsimalla että uusia reittejä avaamalla. OnniBus on myös lanseerannut uuden OnniEtu-kanta-asiakasohjelman, joka tarjoaa kymmenennen matkan jälkeen seuraavan matkan ilmaiseksi. Myös digitaalista myyntiä ja asiakaskokemusta digikanavissa on parannettu monilla tavoin. Esimerkiksi tarjoamalla uusia nopeampia maksutapoja mobiilisovellukseen.
”Vuodenvaihteessa lanseeratun kaupallisen kehitysohjelmamme implementointi on edennyt hyvin. Loppuvuoden tärkein tavoite tällä saralla on liikennetarjonnan optimoinnin seuraavan vaiheen toteuttaminen”, toimitusjohtaja Joona Hurmerinta avaa. ”Vuonna 2025 kehitystoiminnan fokus on asiakaskokemuksen parantamisessa niin linja-autoissa kuin digitaalisissa kanavissa”, hän jatkaa.
Hurmerinta luettelee esimerkkejä asiakaskokemuksen parantamiseksi ja jatkaa sitten todennäköisesti toteutettavilla digihankkeilla: ”Kesällä 2025 meillä on liikenteessä jo 20 uutta upeaa kaksikerrosbussia. Asiakkaiden palaute uusista autoista on ollut rohkaisevan positiivista. Lisäksi tulemme lisäämään panostuksia autojen siivoukseen. Samoin pyrimme parantamaan täsmällisyyttä tietyillä haastavilla yhteysväleillä uudistamalla reitistöä ja aikatauluja.”
Digitaaliset uudistukset sujuvoittavat asiakaskokemusta
Jo varattujen bussilippujen muuttaminen tulee mahdolliseksi. Tämä on aihe, josta OnniBus saa kaikista eniten asiakaspalautetta. Olemmekin nyt iloisia voidessamme tarjota ratkaisun asiakkaillemme tähän. Myös lippujen tarkastaminen bussiin noustessa sujuvoituu uusien digityökalujen, kuten QR-koodin lukulaitteen ansiosta. Mobiilisovellukseen on tulossa mahdollisuus seurata oman bussin kulkua kartalla. Tämä on erittäin kätevä toiminnallisuus etenkin välipysäkeillä bussia odotellessa. Kannattaakin siis ladata OnniBusin mobiilisovellus, sillä uudet toiminnallisuudet tulevat käyttöön sovelluksessa heti, kun ne ovat julkaistu.
”Keväällä 2024 saavutimme historiamme parhaan NPS-tuloksen, 55, mikä on erittäin hyvä taso kuljetusalalla. Toivomme, että näiden uusien panostusten kautta asiakaskokemus paranee entisestään. OnniBusin asiakkaat arvostavat eniten tarjoamaamme hinta-laatusuhdetta. Tavoiteemme onkin olla tällä saralla paras vaihtoehto kaupunkien väliseen liikkumiseen. Haluamme mahdollistaa ihmisten väliset veikeät kohtaamiset ympäri Suomea kukkaro- ja ympäristöystävällisesti”, OnniBusin toimitusjohtaja Joona Hurmerinta linjaa.
Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
media@onnibus.com